Join Us On Facebook

Τρίτη 14 Απριλίου 2015

ΚΥΠΡΟΣ: Απεργία πείνας στις Κεντρικές Φυλακές


Σε ένδειξη διαμαρτυρίας για «παράνομη» κράτηση
Την αρχίζει σήμερα ο ισοβίτης κατάδικος Κυριάκος Φ. Γεωργιάδης, από τη Λεμεσό, αφού την είχε αναβάλει στις 3 Μαρτίου 2015

Ο ισοβίτης κατάδικος στις Κεντρικές Φυλακές Κυριάκος Φ. Γεωργιάδης, από τη Λεμεσό, Αμερικανός πολίτης, αρχίζει σήμερα (14.4.2015) την απεργία πείνας που είχε προαναγγείλει και αναβάλει στις 3 Μαρτίου 2015, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την «παράνομη» κράτησή του και για την απόρριψη του αιτήματός του να αποφυλακιστεί, όπως αναφέρει σε ανοικτή επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Υπουργό Δικαιοσύνης, τον Γενικό και τον Βοηθό Γενικό Εισαγγελέα και τον Αμερικανό πρέσβη στη Λευκωσία.

Ο Γεωργιάδης βρίσκεται στη φυλακή για περισσότερα από 15 χρόνια και θεωρεί ότι πληροί τους όρους αποφυλάκισής του, λόγω και της καλής διαγωγής που επέδειξε σε όλη τη διάρκεια της φυλάκισής του. Όπως είναι γνωστό, με βάση τον νόμο, οι φυλακισμένοι, υπό κάποιες προϋποθέσεις, έχουν δικαίωμα αποφυλάκισης επ’ αδεία, μετά την έκτιση πέραν της μισής ποινής τους, ή στα 12 χρόνια, αν πρόκειται για ισοβίτες με μία καταδίκη.

«Η Κυβέρνηση θέλει να πάρει τη ζωή μου»
«Ακόμη μια υπόσχεση, να με απολύσουν πριν από το Πάσχα, από την Κυβέρνηση δεν υλοποιήθηκε», αναφέρει στην επιστολή του, που απέστειλε την Κυριακή του Πάσχα ο Κ. Γεωργιάδης. «Όχι μόνο η Κυβέρνηση δεν θέλει να αποδώσει δικαιοσύνη, με το να μου δώσει την ελευθερία μου, η οποία μου ανήκει, βάσει του νόμου από το 2012, αλλά η Κυβέρνηση επιθυμεί να πάρει και τη ζωή μου», συνεχίζει και προσθέτει: «Τη ζωή μου ευχαρίστως να τη δώσω στην Κυβέρνηση, δυστυχώς, όμως, η Κυβέρνηση θέλει να πάρει και τη ζωή του πατέρα μου και όλης της οικογένειάς μου. Στις 14 Απριλίου 2015 αρχίζω την απεργία πείνας που δήλωσα ότι θα άρχιζα στις 3 Μαρτίου 2015, αλλά δεν την άρχισα, όταν δόθηκε η ψευδής υπόσχεση για την απόλυσή μου από την Κυβέρνηση».

Ο κατάδικος επεσύναψε και επιστολές από το προσωπικό των φυλακών στην Καλιφόρνια «για να σας δώσω μια μικρή ιδέα ποιος είναι ο Κυριάκος Φοίβου Γεωργιάδης, τον οποίο αδικεί η Κυβέρνηση και ζητά επίμονα τον θάνατό του». Σε μια ένδειξη της αποφασιστικότητάς του να φτάσει μέχρι το τέλος, αναφέρει σε προηγούμενη επιστολή του ότι ζήτησε από τη διεύθυνση των Φυλακών, όπως όλα τα ρούχα του και οτιδήποτε άλλο του ανήκει δοθούν σε άλλους φτωχούς συγκρατουμένους του που τα έχουν ανάγκη και τα όργανα του σώματός του να δοθούν για μεταμόσχευση, εφόσον είναι γραμμένος στον κατάλογο ως δότης οργάνων.

Η οικογένεια ζητά απαντήσεις
«Εμείς η οικογένεια, οι φίλοι του και όλοι όσοι νοιαζόμαστε και αγαπούμε τον Κυριάκο και δεν θέλουμε με τίποτα να διακινδυνεύσει την υγεία του ή ακόμα και την ίδια του την ζωή, σας αποστέλλουμε αυτήν την επιστολή και ζητούμε απαντήσεις για το τι προτίθεστε να κάνετε για να μην κινδυνεύσει η ζωή ενός ανθρώπου, του οποίου καταπατούνται τα δικαιώματα του και το φωνάζει σε όλους εδώ και χρόνια, αλλά κανένας δεν ακούει και όλοι έχουν κλειστά τα αφτιά τους», αναφέρεται σε επιστολή της οικογένειάς του.

Ο 56χρονος Γεωργιάδης είχε καταδικαστεί πριν από 20 χρόνια σε ισόβια φυλάκιση στις Ηνωμένες Πολιτείες, για ένα έγκλημα πάθους, όταν πυροβόλησε και σκότωσε νεαρό άντρα, ενώ το θύμα βρισκόταν με τη φιλενάδα του Γεωργιάδη. Μετάνιωσε αμέσως για την πράξη του και ειδοποίησε ο ίδιος την Αστυνομία και το ασθενοφόρο, ενώ περίμενε στον τόπο της τραγωδίας μέχρι να συλληφθεί. Ο Κ. Γεωργιάδης είχε μεταφερθεί στις 22 Φεβρουαρίου 2012 από την αμερικανική φυλακή της Καλιφόρνια, στις Κεντρικές Φυλακές στη Λευκωσία, για να συνεχίσει την έκτιση της ποινής του.

«Είμαι ακόμη στη φυλακή, διότι σκόπιμα, αυθαίρετα και παράνομα το Συμβούλιο Αποφυλάκισης αρνήθηκε να μου δώσει την ελευθερία μου, όπως ξεκάθαρα ο νόμος προβλέπει», αναφέρει σε μιαν από τις επιστολές του.

Ο Γεωργιάδης απέκτησε Διδακτορικό στη Θεολογία, ενώ εκτίει την ποινή του στις Κεντρικές Φυλακές. Όπως μας ανέφερε η αδελφή του, «ετοίμασε τη διδακτορική διατριβή του κάτω από αντίξοες συνθήκες, αφού την έγραφε στο χέρι, μας έδινε τα χειρόγραφα όταν τον επισκεπτόμασταν, τα κτυπούσαμε στο κομπιούτερ και του τα επιστρέφαμε πάνω σε cd…».

«Σκόπιμη διάκριση σε βάρος μου»
Αναφέρει ο ισοβίτης, σε επιστολή του (18.2.2015) προς τον Πρόεδρο Αναστασιάδη: «Από την πρώτη ημέρα που μεταφέρθηκα στις Κεντρικές Φυλακές της Κύπρου, είχα δικαίωμα να αποφυλακιστώ επ’ αδεία. Δυστυχώς, κανένας δεν εξέτασε την ποινή μου, αν και πριν η Κύπρος αποφασίσει να με φέρει από τις ΗΠΑ, εξήγησα προσεκτικά την ποινή μου και παρουσίασα έγγραφα και τον σχετικό νόμο, ενώ οι ΗΠΑ έκαναν το ίδιο, σύντομα μετά. Στις 17 Ιουνίου 2014, το Συμβούλιο Αποφυλάκισης Επ’ Αδεία απέρριψε την αίτησή μου για αποφυλάκιση, ισχυριζόμενο ότι δεν έχω τα απαιτούμενα χρόνια. Σύμφωνα με τον νόμο, πρέπει να έχω 15 χρόνια στη φυλακή για να δικαιούμαι αποφυλάκιση επ’ αδεία.

Είχα περισσότερα από 15 χρόνια όταν μεταφέρθηκα στην Κύπρο. Θεωρώ τις ενέργειες του Συμβουλίου σκόπιμη διάκριση σε βάρος μου και σε βάρος της οικογένειάς μου, για να μου αρνηθεί την ελευθερία μου και να πάρει τη ζωή μου. Γι’ αυτόν τον λόγο στις 3 Μαρτίου 2015 θ’ αρχίσω απεργία πείνας διαρκείας, μέχρι να κερδίσω την ελευθερία μου, όπως ο νόμος ξεκάθαρα προβλέπει, ή μέχρι που η οικογένειά μου έρθει να πάρει το νεκρό μου σώμα. Σας προειδοποιώ ότι, λόγω μιας παράξενης ασθένειας που έχω, μπορεί να πέσω σε κώμα από την πρώτη ημέρα που θ’ αρχίσω την απεργία πείνας, να έχω μόνιμη ζημιά στην υγεία μου, να χάσω την όρασή μου ή ακόμα και να πεθάνω. Παρακαλώ όπως προστατεύσετε τη ζωή μου και μου δώσετε την ελευθερία μου που, σύμφωνα με τον νόμο, δικαιούμαι».

Πηγή: http://www.sigmalive.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Ομάδα internet 2012 © Σ.Ε.Κ.Κ.Κ.