Join Us On Facebook

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Λάκης Γαβαλάς: Φυλακισμένος στη φυλακή ή φυλακισμένος στο glamour;

(Μια ειλικρινής συζήτηση μεταξύ δύο κρατουμένων, μεταξύ δύο διαφορετικών κόσμων, μεταξύ του συσσιτίου και της ανάπαυσης, μεταξύ της συμφιλίωσης και της φασαρίας, μεταξύ της μαγκιάς και της ευαισθησίας, μεταξύ της πίεσης και της γαλήνης, μεταξύ αναμονής και αποτελέσματος) 

ΛΑ. Όπως σε κόβω πρέπει να είσαι μέσα γύρω στα 2 χρόνια. 

ΝΙ. Δεν τα πάω καλά με το χρόνο αλλά μου τον θυμίζουν οι στιγμές που έχω δικαστήρια. 

ΛΑ. Με τι γεμίζεις το μυαλό σου, για να μπορείς να υπάρχεις; 

ΝΙ. Με προσευχές, αναμνήσεις, τσατίλα και στενοχώρια. 

ΛΑ. Θα κρατήσω μόνο το πρώτο, γιατί αυτό έχει συγκεκριμένο λόγο και έχει αρχή και τέλος. 

ΝΙ. Πάλι καλά που μιλάς για τέλος, εσύ όμως το γνωρίζεις το δικό σου τέλος; Της περιπέτειάς σου αυτής, εννοώ. 

ΛΑ. Η πορεία έχει σημασία. Σε αυτό το κομμάτι της ζωής μου θέλω να ελέγχω μόνο την πορεία και να ανεφοδιάζομαι με δυνάμεις για μεγάλη αντοχή. 

ΝΙ. Γιατί είσαι μέσα; 

ΛΑ. Πήρα αποβολή από το Πανεπιστήμιο που πήγα να σπουδάσω οικονομικά και επειδή ήμουνα κακός μαθητής και τα έκανα σκατά, με τιμώρησαν με στέρηση κάθε δικαιώματος να προχωρήσω. 

ΝΙ. Έκανες όμως καβάτζες για να περάσεις καλά όταν ξαναβγείς, ενώ εγώ φαίνεται να ήθελα να αυτοκτονήσω σιγά σιγά με ουσίες παράνομες που όμως με απομόνωναν από τα τέρατα της κοινωνίας και έπλαθα το δικό μου μετερίζι. 

ΛΑ. Καβάτζα είναι μια λέξη που έμαθα στη φυλακή, αλλά ούτε είχα ούτε έχω και, όπως πάει, δεν θα έχω ποτέ, αλλά ευτυχώς δεν τα πήγα ποτέ καλά με βαρβιτουρικά, ουσίες και ούτε καν αλκοόλ. 

ΝΙ. Είσαι αυτό που λένε Παρθένος; 

ΛΑ. Οργανισμός ναι, στο ζώδιο είμαι Λέων. Και νομίζω και στον χαρακτήρα. 

ΝΙ. Ενώ εγώ είμαι Δίδυμοι, τι θα πει αυτό; 

ΛΑ. Μα εσένα το μυαλό σου λειτουργεί τέλεια, για να θυμάσαι και το ζώδιό σου.Από την άλλη, δεν ξέρω τι θα πει Δίδυμοι, εκτός από το ότι είναι πάνω από ένας. 

ΝΙ. Έχω 3 αδέρφια, αλλά όσο καιρό είμαι μέσα στις φυλακές δεν τους έχω δει, ποιος ξέρει πώς είναι μετά από 3 χρόνια. 

ΛΑ. Τώρα θα νοιάζεσαι μόνο για σένα και θα είσαι αυτοπροστατευόμενος. Η πειθαρχία και ο σεβασμός θα είναι τα όπλα σου... 

ΝΙ. Όπλα; Ναι, αυτά τα αθώα... 

ΛΑ. ...όπως όπλα είναι και τα μέσα που δια- θέτει η φυλακή, η βιβλιοθήκη για παράδειγμα ή κάποιο βιβλίο, η αίθουσα ανάγνωσης, η εκκλησία, οι κοινωνικοί λειτουργοί ή και ένας καλός δεσμοφύλακας - που έτσι κι αλλιώς υπάρχουν και τέτοιοι, για να μιλάς. 

ΝΙ. Έχεις να μου δώσεις μια τηλεκάρτα; 

ΛΑ. Θα συμβάλω στον μπακάλη σου και θα σου παραγγείλω πράγματα. 

ΝΙ. Γιατί; 

ΛΑ. Γιατί θέλω να ξέρω πού καταλήγει η κάρτα... Ξέρεις, εδώ δεν την χρησιμοποιούν μόνο για τηλέφωνο, αλλά και για άσχημες συναλλαγές. Να το αποφεύγεις. 

ΝΙ. Λάκη, νομίζω ότι δεν έχεις καμιά σχέση με τον Γαβαλά της TV και των Μ.Μ.Ε. 

ΛΑ. Καλό αυτό ή κακό; 

ΝΙ. Αύριο θα σου πω. Θα το σκεφτώ. 

ΛΑ. Μην βιάζεσαι ποτέ να βγάζεις συμπεράσματα... Αυτά μας καίνε καμιά φορά. Θέλω να κάνεις υπομονή και αυτοσυγκέντρωση και να βλέπεις τακτικά κοινωνικές λειτουργούς και τα μέσα που διαθέτου νοι φυλακές για τα άτομα της περίπτωσής σου. Ό,τι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς, και με αυτή τη δύναμη αγωνιζόμαστε ευκολότερα. 

ΝΙ. Πιστεύω να τα κατάλαβα όλα όσα είπαμε, αλλά ο Νίκος από σήμερα αλλάζει...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Ομάδα internet 2012 © Σ.Ε.Κ.Κ.Κ.